
A więc tak...
Autko sprowadzone z Niemiec (stało w Szczecinie) w zimie 2009r (luty bodajże to był, jak jechaliśmy po nią to na ulicach była tragedia; TDS + laweta do 100km/h jeszcze sie jechało, ale powyżej TDeSisko jechało samo tam gdzie chciało).
W sumie kupiliśmy ją przez przypadek, gdyż konkretnie szukaliśmy E28, ale niestety ciężko jest już znaleźć dobry egzemplarz tym bardziej w oryginale z silnikiem min. 2.8l. Ponieważ nie było nic ciekawego od kilku miesięcy poszukiwań z ciekawości weszliśmy na allegro w E34 i stała tam ona...

Najpierw trochę nas to zdołowało i mieliśmy jechać z powrotem na pusto ale ostatecznie ją kupiliśmy i był to dobry wybór...
Przyprowadziliśmy ją i zaczęliśmy robić remont praktycznie od podstaw. Oczywiście wymiana filtrów (olejowy i powietrza; szukałem filtra od klimy ale okazało się po rozebraniu pół deski rozdzielczej, że zamiast niego jest jakaś płytka co mnie strasznie zdenerwowało). Następnie wymiana olejów i płynów: w silniku, skrzyni biegów moście; płynów wspomagania i hamulcowego. Nowa chłodnica od klimy.
Z tyłu wymontowaliśmy most, wydech, wał, wymieniliśmy wszystkie elementy gumowe, zregenerowaliśmy amortyzatory, gdyż posiadają one układ, który podczas zwiększania prędkości utwardza zawieszenie z tyłu płynem z układu wspomagania, założyliśmy nowe klocki i tarcze z tyłu i pomalowaliśmy zaciski na czerwono. Spolerowane zostały końcówki wydechu.

Z przodu również wszystkie drążki, końcówki drążków poleciały; nowe tarcze, klocki i zaciski na czerwono.

Następnie autko poszło do lakiernika. Wcześniej wyjęliśmy wnętrze z niego, które zostało odnowione.
Dla rozrywki zmieniliśmy troszkę audio. Przez około 2 miesiące szukałem radia, żeby wyglądało na fabryczne. Myślę, że mi się to udało.

W bagażniku jest teraz skrzynia:
Pojemność: 110l duuuuużo wygłuszenia
Głośniki: 2 x Lanzar MAX 12" (30cm) - 500W RMS każdy
Wzmaki: 2 x Lanzar Vibe 241 - 500W RMS każdy
Kondensator: BOSS CAP8 8 Faradów
Dodatki: * skrzynia w kolorze nadwozia
* chromowane ograniczniki ochraniające głośniki
* mocowanie kondensatora wycinane WaterJet'em z kwasówki 2mm
* osłony na głośniki wycinane WaterJet'em z kwasówki 1mm
* oświetlenie LED z góry ciepły biały
W środku:
4 x Lanzar VX 530 3 drożne w seryjne miejsca
4 x Lanzar TWS - gwizdki w seryinych miejscach
2 x Creative z przodu w desce w seryjnych miejscach jako średniotonowe
Do zrobienia przy aucie jest jeszcze parę detali, trzeba wyregulować silnik bo już zaczyna delikatnie falować na obrotach. Do podmalowania są jeszcze wycieraczki jak już mam wszystko opisywać.
Autko było wyprodukowane w 89r. Składano je ręcznie przez 4 miesiące. Pierwsza rejestracja w 91r. Kupione od Niemca (2 właściciel). Stało u niego na podwórku przez ostatnie 5 lat wyrejestrowane, do końca serwisowane. Podobno wjechała mu w nie jego teściowa na jego ulicy stąd te uszkodzenia. Pojemność 3,535l, 316KM, 6,5s do 100km/h.
Jesteśmy bardzo zadowoleni z niego. Sprawia mnóstwo radości i frajdy. Bardzo wygodne. Jedyny minus to 2 miejsca z tyłu i spalanie ale i tak nie jest z tym najgorzej.

I to chyba tyle.

Zdjęcia z remontu:
[ Dodano: 18 Grudzień 2009, 16:52 ]




















Teraz:























